Tema: Biru dan Hijau Tema: Merah Tema: Hijau
Latar Belakang: 1 Latar Belakang: 2 Latar Belakang: 3 

Hubungi Kami :

DEWAN BANDARAYA KUCHING UTARA

Bukit Siol, Jalan Semariang Petra Jaya

93050 Kuching Sarawak


dbkuchannel
dbkuflickr
dbkufb
Pengurusan Maklum BalasPengurusan Maklum Balas

Koordinasi aduan atau maklumbalas awam terhadap perkhidmatan yg disediakan oleh DBKU seperti penyelenggaraan jakan raya, penyediaan lampu jalan, pungutan sampah, kawalselia undang- undang DBKU, kawalan trafik, landskap kawasan, kacauganggu dsbnya. Aduan awam diterima diterima pelbagai saluran seperti talian talikhidmat (082555999), hotline DBKU (082446644), whatsapp DBKU ( 0168864466), apps talikhidmat (link), suratkhabar, email dan seterusnya. Tugas koordinasi aduan termasuk merekod, mengemaskini dan melaporkan setiap aduan atau maklumbalas yang diterima. Mesyuarat Pengurusan Maklumbalas diadakan sebulan sekali bagi memastikan setiap aduan atau maklumbalas yang diterima diselesaikan dengan cepat dan tepat. Secara purata, DBKU menerima sebanyak 200 ke 300 aduan/ maklumbalas sebulan. Survei kepuasan pelanggan dibuat setiap bulan ke atas 20% daripada jumlah aduan melalui talian telefon.